Nowoczesne technologie druku coraz częściej wypierają rozwiązania, które dla większości Polaków były czymś oczywistym jeszcze kilka lat temu. Widać to zwłaszcza na przykładzie gadżetów reklamowych, które są coraz częściej zadrukowywane za pomocą technologii UV, czyli promieniowania ultrafioletowego.
Nadruk za pomocą specjalnego tuszu i promieni ultrafioletowych ma jedną, istotną zaletę: można go nadrukować na praktycznie każdej powierzchni. Dzięki temu można wzbogacać w treści dowolne gadżety reklamowe dla firm i to nawet wówczas, jeśli mają one postać funkcjonalnych kubków i szklanek. Zasada działania tej technologii jest bardzo prosta. Polega ona na nakładaniu na powierzchnię detalu warstwy specjalnego, polimerowego tuszu, a następnie na jego utwardzaniu za pomocą promieni UV.
Uzyskana w ten sposób polimerowa powłoka jest twarda, doskonale znosi oddziaływania mechaniczne, a także świetnie "radzi sobie" z gorącą wodą i środkami czyszczącymi. Zaprojektowane w ten sposób gadżety firmowe z logo zachowają je na bardzo długi czas, co oczywiście przełoży się na większą liczbę kontaktów marketingowych. Żywotność gadżetu ma też przełożenie na relację z obdarowanym klientem, który z pewnością doceni fakt posiadania wytrzymałego gadżetu reklamowego. Przykłady gadżetów reklamowych z nadrukiem UV można zobaczyć bezpośrednio na stronie producenta Businessgifts.pl
Zaletą drukowania za pomocą tuszu polimerowego jest możliwość stworzenia praktycznie dowolnej grafiki. W ten sposób można stworzyć ładnie prezentujące się gadżety z logo firmy, a także gustowne materiały graficzne, które będą idealne dla np. dzieci. Co ważne, niezależnie od stopnia wymyślności nadrukowanej grafiki i tak będzie ją można nałożyć na praktycznie dowolną powierzchnię. Warto też zauważyć, że czas utwardzania się powłoki jest bardzo krótki i maksymalnie trwa do kilkudziesięciu sekund.
Reasumując, gadżety reklamowe dla firm mogą mieć postać nawet najbardziej rozbudowanych i zaskakujących pod względem stylistycznych dekoracji. Koniecznie warto wykorzystać ten potencjał w budowie własnej marki.